Ei päätä pahkaa brändimarkkinointiin

Vuosien varrella vastaani on tullut useast yrittäjä, joka on sokaistunut oman yrityksensä nimestä. Asia tulee ilmi niin yrityksen kotisivuilla (mallia www.yrityksennimi.fi)  kuin myös yrityksen mainoksista (joissa suurin osa tilasta on varattu yrityksen logolle).

Tämä markkinointi on brändimainontaa jollaiseen pienyrittäjällä ei oikeasti ole varaa! Pienen yrittäjän tulisi aloittaa oman toimintansa mainonta eli niin kotisivujen (www.mitäminäteen.fi) kuin mainosten lehdissä tms pitää kertoa ensisijaisesti se syy miksi joku ottaisi yhteyttä tai tulisi käymään.

Lehtimainonta on massamainontaa - sinne pitää laittaa näkyviin mitä myydään ja mistä sen saa.

Netti toimii jos sivuille joku löytää - parhaiten löytyvät tottakai sellaiset sivut joiden domain nimi jo kertoo mistä on kysymys!

Moni asia on yrittäjälle itseasiassa itsestään selvä mutta niin markkinoinnissa kuin mainonnassa pätee vanha sananlasku: aina ei näe metsää puilta.

Jos huomasit, että kirjoitin asiaa - ota yhteyttä niin puhutaan lisää asiaa.

Kari (www.ertuki.fi) niin ja ainahan voit tulla lueskelemaan facebookin juttujani....

Kommentit

Suositut postaukset