Jalkapallo, Lohja ja markkinointi

Lohja on eteläsuomalainen reilun 39000 asukkaan kaupunki, jolla ei ole kuin yksi pääsarjatason joukkue: naisten jääkiekko pelaa SM-liigaa...
Lohjan Pallo ry on vuonna 1966 perustettu reilun 600 jäsenen ja noin 500 rekisteröityneen pelaajan seura, jonka edustusjoukkue on pelannut viimeiset kaudet menestyksellisesti Miesten Kakkosessa saavuttaen kahdella edellisellä kaudella molemmilla oman lohkonsa toinen sija. Mutta millä joukkuelajilla on suurin näkyvyys kaupungissa, onko Lohjalla omaa joukkuetta?

Muu Suomi?
Kun otetaan esimerkiksi samankokoinen satamakaupunki lännestä: Rauma, monelle tulee välittömästi mieleen Rauman Lukko, joka pelaa jääkiekon miesten SM-liigaa aivan kärkipaikoilla ja joukkueen takana on vahvasti paikallinen sekä yritysmaailma että asukkaat.
Tietenkin moni sanoo nyt, että Lohjaa ei voi verrata Raumaan koska lähellä ovat Espoo, Vantaa, Helsinki yms jotka kamppailevat samoista pelaajista - mutta tuo tie on ns. helppo tie, kun pitäisi miettiä niitä keinoja, joilla Lohjallekin saisi yhden selvästi muita "suuremman" joukkueen.

Onko jalkapallo sellainen?
Lohjan pallo ry organisaationa lienee paikallisesti suurin, joten siltä osin lähtökohta ok.
Jalkapalloa voidaan harrastaa läpi vuoden ja se on maailmanlaajuinen laji, josta voi saada elantonsa ympäri maailmaa, joten siltäkin osin lähtökohta ok.
Lohjalla on pari tuhatta yritystä, joten yritysmaailma täällä on.
Lohjan kaupungin strategia nojaa vahvasti kaupungin kasvuun nimenomaan perheiden tulon kautta ja Lohjan pallo tarjoaa harrastuksen koko perheelle niin lapsille, aikuisille kuin senioreillekin, joten ok.

Lähden tähän projektiin mukaan "tittelillä" sidosryhmämarkkinoinnista vastaava.

K.

Kommentteja, ideoita....

Kommentit

Suositut postaukset